fredag 2 mars 2007

Första

Men tjenare till dig som har ramlat hit!

Jag har velat skriva en blogg i sisådär ett par år nu, om än väldigt passivt, men nu är projektet äntligen i hamn! Det återstår att se om det rinner ut i sanden, eller om man om ett par år kommer att kalla bloggen för "den fjärde statsmakten", eller något däremellan. Klart är i alla fall att mitt syfte är att skriva om två av mina passioner: språk och musik! Utöver det finns det egentligen ingen gräns för vad bloggen ska ta upp egentligen, men språk och musik utgör stommen, i form av tips på ord och uttryck (som jag har skapat själv eller som jag vill lyfta fram) och tips och tankar om musik.
Jag vill också känna på mediet lite, eftersom jag aldrig har gjort något sånt här tidigare. Eller, jag har gjort hemsidor på gymnasiet, men de var mycket mer inriktade på form än på innehåll, så för att undvika detta är väl en minimalistisk blogg perfekt!
Tack för mig, mitt första riktiga inlägg kommer snart!

Inga kommentarer: