lördag 31 mars 2007

Sir Dylan!

Jajamen - imorgon kommer Bob Dylan till Scandinavium, den levande legenden, och jag ska dit med min kompis Bobby Jean.  Jag föll för karln (?) för ganska exakt ett år sen; det lånades skivor, det lästes på wikipedia, jag söp in allt jag kunde, och idag lyssnar jag på fantastiska Isis, fra skivan Desire, 1975. Ladda ner den allihopa! Eller varför inte köpa den direkt, ni lär inte bli besvikna. Emmylou Harris utsökta violin ger den ett för Dylanskivor unikt sound, och låtarna ska vi inte tala om...

Jag rekommenderar också White Stripes grymma Dylancovers, varav två från Desire: One more cup of coffee, på deras första självbetitlade skiva, och på livebootlegs finns deras fantastiska Isis, värd att leta reda på! Sen har de också gjort Love Sick live, öppningslåten från Dylans Time Out of Mind, en skiva som jag är tveksam till, men Love Sick är dynamit!

Vi ses på konserten, hoppas jag!

Inga kommentarer: