tisdag 24 juli 2007

Det bästa med att vara stor är...

att man får äta hur mycket godis man vill! I den andan slukade jag just 200 gram choklad av tyskt fabrikat, inköpt i en av mig försummad grönsaksaffär nära Willys. Det var mjölkchoklad med russin & mandel, mycket bättre än den sorgliga ursäkten till choklad av Marabou! Med två procentenheter mer kakao också (32 istället för 30)! Fast som vanligt känns 200 gram lite för mycket, och där kommer ju den klassiska baksidan med att vara stor - med frihet kommer ansvar. Gäsp vad tråkigt det lät. Nåväl, jag är ju fortfarande nästan underviktig (enligt BMI) så det skadar väl inte så mycket. Med 100 gram kolhydrater (socker) och 60 gram fett...

I nämnda grönsakaffär köpte jag bl.a. spenat och körsbärstomater (jag köper sällan grönsaker, reds anm.), jag tänkte nämligen äta något extraordinärt gott imorgon, en rätt som jag åt på X2000 av alla ställen (tack SJ!). Den består av getost, rödbetor, sallad...och det var allt! Fast jag ska ha i lite mer än vad SJ hade. Getosten ska jag nog köpa på Focus, detta matmecka.

Bloggen har ju leggat i dvala länge nu, men i fortsättningen ska jag skriva lite mer regelbundet, var tanken. Kanske t.om imorgon redan!

Dagens musiktips: Roland Cedermark med Harlem Boogie. Jo, visst är han allt annat än hipp, men jag såg karln spela den här låten på Allsång på Skansen för två veckor sen, och det var grymt svängigt! Jag laddade ner den häromdagen, och några andra låtar som Novelty Accordion, och det svänger! Följ mitt exempel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej emil! nu testar jag o kommentera igen och ser först när jag postar ifall det inte funkar eftersom jag ej är medlem.... hur sm helst:

fruktaffären vid willys - i love, köpte butternut där häromdan!! en jättejättegod pumpaväxt som dom äter jämt i sydafrika. det går typ inte att få tag på ui sverige nästan! :D