måndag 30 juli 2007

Liseberg och fantastisk jazz, garagepop & hiphop

Hurra! Imorgon kl. 12 ska jag till Liseberg med mamma och min 7-åriga kusin Molly! Det finns goda förutsättningar för en grym dag där! Det finns ett roligt kort på mig när jag kramar en kanin men jag har inte tillgång till det. Nej, jag var inte 7 år, det var förra året! De är ju så söta! När jag var 15 ville jag jobba som kanin men de sa att man måste vara 18. Bittert...

Dagens musik: jag har hört endel på Chet Baker, och hans ljuvligt melankoliska melodier, som Let's Get Lost, Just Friends, I Get Along Without you Very Well, That Old Feeling m.fl. m.fl...

Apropå Liseberg så har jag hört på några gamla favoriter som spelar där i augusti - Sahara Hotnights! Har inte lyssnat på dem på ett par år men på sistone har de fått en renässans, och idag sökte jag efter livelåtar på youtube, lite snålt var det men det jag såg var prima, som Drive Dead Slow live 2001.

(jag har inte fattat hur man bäddar in youtubefilmer så där käckt så jag länkar på vanligt sätt)

Till sist har jag hört endel på en mycket begåvad svensk hiphoppare vid namn JLA, kolla in!

Nu ska jag sova. När jag var liten och inte kunde sova brukade mamma säga till mig "tänk på Liseberg!". Nu ska jag tänka på Liseberg, men av en annan anledning!

P.S jag såg på The Bachelor, den såpan är ju fantastisk, och till min förvåning ägde en dejt rum i Göteborg, paret gick på Liseberg!


Inga kommentarer: